წრე და მისი
ნაწილები
რესურსი ლინკი:
სასწავლო რესურსის
გამოყენების ინსტრუქცია
თვალსაჩინოების გამოყენება მათემატიკის გაკვეთილზე მოსწავლეს უადვილებს
მასალის აღქმას,
თემის უკეთესად შესწავლა გაგებას.
წრეწირის, წრის და მისი ნაწილების თემის
შესწავლის პროცესში ელ.რესურსი მასწავლებელს დაეხმარება გაკვეთილის ახსნის პროცესში მოსწავლეებს
მიაწოდოს სრულყოფილი ინფორმაცია.წრეწირის, წრის და მისი ნაწილების შესახებ.
რესურსი აღსანიშნავია იმითაც, რომ მისი გამოყენება შეიძლება შინაც, გადაუგზავნო
დავალება, ამიტომაც რესურსი
არის სახალისო და მისი გამოყენებით
დავალების გაკეთება არის ადვილი.
სტანდარტი და მისაღწევი
შედეგი:IX.8. IX10.
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომების
მოძებნა
|
|
შეფასება და მათი გამოყენება
პრაქტიკული პრობლემების გადაჭრისას.
მოსწავლეს შეუძლია
"წერტილთა გეომეტრიული ადგილის" ცნების გამოყენება
ობიექტა გამოსახვისა და მათი თვისებების
ასაღწერად.
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
ახდენს სიბრტყეზე
მოცემული წირის მიახლოებას ტეხილის საშუალებით.(მაგ.
წერტილთა გეომეტრიული ადგილების
სხვადასხვა აღწერების მიხედვით
დაადგენს მიმართებას შესაბამის ფიგურებს შორის.(მაგ.
არის თუ არა ერთი ფიგურა მეორის ნაწილი).
სასწავლო რესურსის
რეფლექსია:
მე-9 კლასში მათემატიკის შესწავლისას ერთ-ერთი სასწავლო მიზანია მოსწავლემ მოიძიონ და შეაგროვონ ინფორმაცია წრეწირის, წრის
შესახებ თავიანთი სურვილის მიხედვით,
რომელიც გაზრდის
მოტივაციას.აქედან გამომდინარე ჩავთვალე
, რომ უკეთესი იქნემოდა
შემექმნა ელ.რესურსი რომელიც მოსწავლისათვის იქნებოდა თვალსაჩინო და საინტერესო ერთად თავმოყრილი
ყველა საჭირო ინფორმაცია წრეწირის
შესახებ. რაც გამოიწვევს მოსწავლის დაინტერესებას
საგნის მიმართ.
აღნიშნული ელექტრონულ
ინტერნრტ რესურსი მოსწავლეს განუვითარებს
სიბრტყის ვიზუალური აღქმის უნარს. ბმულზე წრე თანმიმდევრობით
არის განლაგებული.
რესურსი-მოდელი
წრის მეცადინეობაზე მე-8, მე-9 კლასების მიერ დამზადებულ მოდელებს ქონდა
ასეთი ფორმა
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
ს.
იობიძე
რესურსი-პლაკატი(ცხრილი)
ამ რესურსის
გამოყენებით მოსწავლეები შედარებით ადვილად მოახდენენ
პირამიდის და პრიზმის
ელემენტებს შორის კავშირის
დამყარებას.
N1 ცხრილი
პირამიდა
n -ფუძეში არსებული
მრავალკუთხედის გვერდების რიცხვია.
n
|
პირამიდის ელემენტები
|
სამუშაო
ფორმულა
|
n=3
|
n=4
|
წახნაგი
|
n+1
|
4
|
5
|
|
წვერო
|
n+1
|
4
|
5
|
|
წიბო
|
2n
|
6
|
8
|
N2 პრიზმა-n -ფუძის მრავალკუთხედის გვერდების
რიცხვი.
n
|
პირამიდის
ელემენტები
|
სამუშაო
ფორმულა
|
n=3
|
n=5
|
წახნაგი
|
n+2
|
5
|
7
|
|
წვერო
|
2n
|
6
|
10
|
|
წიბო
|
3n
|
9
|
15
|
თუ შევამოწმებთ
გრაფათა თეორიის ფორმულას,
რომელიც ეილერის ფორმულით
არის ცნობილი ვნახავთ
რომ პირამიდის შემთხვევაში სამართლიანია,
პრიზმისთვის კი არა.
ეილერის
ფორმულა ჩაიწერება ასე.
წვეროს+წახნაგი-წიბო=2
სულიკო იობიძე
და IX კლასის მოსწავლეები.
აპრილი 2019 წელი.
.
No comments:
Post a Comment