სასწავლო პროექტის
ავტორი : სულიკო იობიძე
სსიპ II ნამიკოლაოს საჯარო
სკოლა.
პროექტის დასახელება: მარტვილის
ღირსშესანიშნაობები, მოსახლეობა და ყველაზე მეტად გავრცელებული
10 გვარი.
პროექტის შინაარსი:
თემის უკეთ შესასწავლად მოსწავლეები
იკვლევენ მარტვილის ისტორიულ ადგილებს,
მოსახლეობას თემების მიხედვით
და მარტვილში ყველაზე
მეტად გავრცელებულ 10 გვარს. უკავშირებენ
თანამედროვე მარტვილს ძველს.
მოსწავლეები მუშაობენ გუნდურად
და წამოჭრილ ამოცანებთან
დაკავშირებით აყალიბებენ გადაჭრის
გზებს. კლასი გაყოფილია
სამ ჯგუფად. თითოეული
ჯგუფი იკვლევს საზოგადოების
საჭიროებებსა და განსაზღვრავენ
რესურსებს.
საგანი:მათემატიკა
საფეხური:საშუალო
კლასი:XI
პროექტის განხორციელების დრო:10 თებერვლიდან
17 მარტამდე. დამატებითი ერთი კვირა საბოლოო
პროდუქტის მოსამზადებლად.
საგნობრივი სტანდარტი:XI.3 XI .15
იყენებს, მსჯელობის დასაბუთების
სხვადასხვა ხერხს: შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
# რაოდენობრივი მსჯელობის ნიმუშზე
ახდენს მჯელობის ხაზის და დასკვნითი
ნაწილის ანალიზს. აღნიშნავს
მის სუსტ და ძლიერ მხარეს.
#აკეთებს მონაცემთა
ანალიზს და აყალიბებს
დასკვნებს.
#აჯგუფებს მონაცემებს,
ითვლის და იყენებს
შემაჯამებელ რიცხვით მახასიათებლებს.
#განსაზღვრავს მოდალურ
კლას.
#შეძლებენ სხვადასხვა
ელ. და ბეჭდური
მასალის გამოყენებას ინფორმაციის
მოსაპოვებლად.
პროექტის შედეგები: მოსწავლეები,
·
ჩაატარებენ კვლევას მარტვილის
მოსახლეობის საკითხებზე .
·
შეისწავლიან და ეცოდინებათ
პირველ ათეულში შესული
გვარები.
·
იყენებენ ელექტრონულ და ბეჭდურ მასალებს ინფორმაციის
მოსაპოვებლად.
მიმართულების მომცემი
საკვანძო კითხვები:
ზოგადი კითხვა; რას ნიშნავს
სიტყვა „
ჭყონდიდი”
თემატური კითხვა:
·
საქართველოს რომელი , მეფეა
დამარხული მარტვილის მონასტერში?
·
ვინ იყო გიორგი ჭყონდიდელი.?
შინაარსობრივი კითხვა:
·
რომელი ღირსშესანიშნაობებია თავმოყრილი
მარტვილში?
·
რამდენი თემია გაერთიანებული
მარტვილში?
წინარე ცოდნა:
·
კვლევის საბაზისო უნარჩვევები.
·
ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევა.
·
ბეჭდურ მასალიდან საჭირო
ინფორმაციის შეგროვება.
საბოლოო პროცედურები: დისკუსია თემაზე;
·
რა მოწონს
ტურისტებს მარტვილში?
·
არის თუ არა
კანიონები სიცოცხლის ჩამდგნელი
მარტვილისათვის?
·
მარტვილის რომელ კუთხეს
წარმოაჩენდით ყველაზე მეტად და რატომ?
·
რომელი 10 გვარია
მარტვილში გავრცელებული ყველაზე
მეტად?
ამის შემდეგ მოსწავლეები დავყავი
ჯგუფებად და გაუნაწილე
დავალებები. დაურიგე შეფასების
სქემა რათა შეძლონ
მოსწავლეებმა თვითშეფასების განხორციელება.
·
შეაგროვონ მონაცემები მარტვილის
ღირსშესანიშნაობებზე.
·
მარტვილში შემავალი თემების
მოსახლეობა.
·
მარტვილში ყველაზე მეტად გავრცელებული 10 გვარი.
მონაცემების შესაგროვებლად
მიეცად დრო 3 კვირა.
საბოლოო პროდუქტი.
მოახდენენ ჯგუფები პრეზენტაციას
და გონებრივი იერიშის
გამოყენებით მოვახდენთ პროექტის
გამთლიანებას.
პირველი ჯგუფის
მიერ წარმოდგენილი მასალა:.
მარტვილის თავდაპირველი
სახელი იყო „ ჭყონდიდი“
რომელიც კოლხური სიტყვაა
და დიდ მუხას ნიშნავს.
უხსოვარი დროიდან ჭყონდიდი
ყოფილა წარმართული რელიგიის
თვალსაჩინო კერა. აქ აღმართულ კერპებს ეთაყვანებოდა
მთელი დასავლეთ საქართველო.
ჩვ.წ. აღრიცხვამდე 40-50-იან
წლებში ანდარია მოციქულის
ქადაგების შემდეგ გავრცელდა
ქრისტიანობა.
1)
მარტვილის ღირსშესანიშნაობებები:
მარტვილის მონასტერი
მე-17 საუკუნის ძეგლი.
ღვთისმშობლის ტაძარი---VII-X საუკუნის.
ჩიქვანაიების ეკლესია-
ნოღის-ალერტი
სალხინოს ღვთისმშობლის
ეკლესია.X ს.
წაჩხურას მთავარანგელოზობის ეკლესია.
ინჩხურისა და ბალდის კანიონები.
სალხინო განთქმულია
ასევე ოჯალეშის ჯიშის ვაზით.
სწორეთ ყოველივე ზემოთ ჩამოთვლილმა აქცია მარტვილი ერთ-ერთ
ტურისტულ რეგიონად.
2)მარტვილის მოსახლეობა
თემის დასახელება
|
ორივე სქესი
|
კაცი
|
ქალი
|
1)აბედათის თემი
2)ბანძის თემი
3)გაჭედილის თემი
4)გურძემის თემი
5)დიდი ჭიონის
თემი
6)დოშაყის თემი
7)ვედიდკარის თემი
8)თამაკონის თემი
9)ინჩხურის თემი
10)კიწიის თემი
11)კურზუს თემი
12)ლეხაინდრაოს თემი
13)ნაგვაზაოს თემი
14)ნახუნაოს თემი
15)ნაჯახაოს თემი
16)სალხინოს თემი
17)სერგიეთის თემი
18)ტალერირ თემი
!9)ხუნწის თემი
20)ქალაქი მარტვილი
სულ
|
2552
2236
2114
1070
4355
494
2474
2140
1718
1607
1766
2043
2306
1087
1643
3481
1316
1852
1695
5609
44627
|
1272
1070
1000
522
2120
258
1194
1057
829
777
890
945
1075
508
784
1704
621
883
800
2611
21406
|
1280
1166
1114
548
2235
236
1280
1083
889
830
876
1098
1231
579
859
1777
695
969
895
2998
23221
|
მე-3 ჯგუფი
მარტვილში ყველაზე
მეტად გავრცელებული 10 გვარი.
დანელია-1955
ნაჭყებია-1487
წულაია-1469
თოდუა-926
ჯანაშია-914
ხურცილავა-869
ცაავა-833
გაგუა--826
ჯღარკავა815
სურმავა-802
ამჟამად მარტვილის
რაიონში სოფლის მეურნეობის
ძირითადი დარგებია:მემარცვლეობა, მეცხოველეობა,
მე თხილეობა.
სსსმ მოსწავლე
არ გვყავს.
გამოყენებული ლიტერატურა:
მე-11კლასის სახემძღვანელო, ლიდერობის აკადემია-2 , სამეგრელო-ზემო სვანეთი ავტ
: (ფაუსტი ნადარაია) ინტერნეტი-ვიკიპედია
ჯგუფის თითოეული
წევრის შეფასება და თვითშეფასება
1ჯგუფი
|
ჯგუფი
|
ჯგუფი
|
თვითშეფასება
|
|
რა შრომა გასწია
5ქულა
|
||||
იდეა
5ქულა
|
||||
მოსმენა
5ქულა
|
||||
პასუხისმგებლობა
5ქულა
|
||||
წვლილი
5ქულა
|
მასწავლებლის
შეფასება
ქულები
|
მიღწეული ქულა
|
|
5,4,3,2,1.
|
მოქნილობა
|
|
5,4,3,2,1.
|
თანამშრომლობა
|
|
5,4,3,2,1.
|
საიმედობა
|
|
5,4,3,2,1.
|
ერთმანეთის აზრის პატივისცემა
|
პროექტის რეფლექსია
პროექტის
მიზანი იყო მოსწავლეები
გაცნობოდნენ და შეესწავლათ თავიანთი
კუთხის ღირსშესანიშნაობები, რამდენი
თემია მარტვილის მუნიციპალიტეტში და რომელი
გვარები იკავებს ადგილს
პირველ ათეულში.
ამისათვის კლასი დაიყო ჯგუფებად , თითოეულ ჯგუფს მიეცათ მკაფიო
ინსტრუქცია დავალების შესახებ,
განესაზღვრათ დრო და დაურიგდათ თვით შეფასების ცხრილი,
სადაც უნდა გაეკეთებინათ
აღრიცხვა თუ როგორ იყვნენ
ჩართული თითოეული მოსწავლე
სამუშაო პროცესში.
სამი კვირის
მუშაობის შემდეგ ჯგუფებმა წარმოადგინეს
თავიანთი პროდუქტი:
Iჯგუფი
1)
მარტვილის ღირსშესანიშნაობებები:
მარტვილის მონასტერი--მე-17 საუკუნის
ძეგლი.
ღვთის მშობლის
ტაძარი---VII_X საუკუნის.
ჩიქვანაიების -ეკლესია
ნოღის-ალერტი
სალხინოს ღვთისმშობლის
ეკლესია.X ს.
წაჩხურუს მთავარანგელოზობის ეკლესია.
ინჩხურისა და ბალდის კანიონები.
სალხინო განთქმულია
ასევე ოჯალეშის ჯიშის ვაზით.
სწორეთ ყოველივე ზემოთ ჩამოთვლილმა აქცია მარტვილი ერთ-ერთ
ტურისტულ რეგიონად.
2)მარტვილის მოსახლეობა
თემის დასახელება
|
ორივე სქესი
|
კაცი
|
ქალი
|
1)აბედათის თემი
2)ბანძის თემი
3)გაჭედილის თემი
4)გურძემის თემი
5)დიდი ჭიონის
თემი
6)დოშაყის თემი
7)ვედიდკარის თემი
8)თამაკონის თემი
9)ინჩხურის თემი
10)კიწიის თემი
11)კურზუს თემი
12)ლეხაინდრაოს თემი
13)ნაგვაზაოს თემი
14)ნახუნაოს თემი
15)ნაჯახაოს თემი
16)სალხინოს თემი
17)სერგიეთის თემი
18)ტალერირ თემი
!9)ხუნწის თემი
20)ქალაქი მარტვილი
სულ
|
2552
2236
2114
1070
4355
494
2474
2140
1718
1607
1766
2043
2306
1087
1643
3481
1316
1852
1695
5609
44627
|
1272
1070
1000
522
2120
258
1194
1057
829
777
890
945
1075
508
784
1704
621
883
800
2611
21406
|
1280
1166
1114
548
2235
236
1280
1083
889
830
876
1098
1231
579
859
1777
695
969
895
2998
23221
|
მე-3 ჯგუფი
მარტვილში ყველაზე
მეტად გავრცელებული 10 გვარი.
დანელია-1955
ნაჭყებია-1487
წულაია-1469
თოდუა-926
ჯანაშია-914
ხურცილავა-869
ცაავა-833
გაგუა--826
ჯღარკავა815
სურმავა-802
ამჟამად მარტვილის
რაიონში სოფლის მეურნეობის
ძირითადი დარგებია:მემარცვლეობა, მეცხოველეობა,
მეთხილეობა.
გონებრივი იერიშის გამოყენებით
დავაზუსტეთ ზოგიერთი ბუნდოვანი
საკითხი.
თითოეულმა ჯგუფმა
წარმოადგინა თავიანთი ნამუშევრები
გავაკეთეთ პრეზენტაცია და მოვახდინეთ
თემის გამთლიანება.
პროექტის ბოლოს მოსწავლეებმა იციან და
ნათელი წარმოდგენა აქვთ თუ რატომ არის
მარტვილი ტურისტებისთვის მიმზიდველი.
ს.იობიძე
--------------------------------------------------------------------------------------------
სოციალური პროექტი თემაზე:
მშობელთა პასუხისმგებლობის და ჩართულობის
გაძლიერება სასკოლო ცხოვრებაში.
სოციალური პროექტის
ავტორი: სულიკო იობიძე
რაიონი|სოფელი:მარტვილი.
სოფ. დიდი ჭყონი
სკოლა: სსიპ
II ნამიკოლაოს საჯარო სკოლა
პროექტის შინაარსი: ამ პროექტის
საშუალებით მოხდება მშობელთა
ჩართულობის ხარისხის ამაღლების
ორმხრივი ინფორმიულობისა და პარტნიორული ურთიერთობების
გაუმჯობესების მიზნით მშობელსა
და სკოლას შორი აზრების გაზიარება.
შესაზლოა მშობელი შვილს არ იცნობდეს იმ კუთხით რა კუთხითაც მას სკოლა იცნობს
და პირიქით სკოლამ
არ იცოდეს ის ინფორმაცია, რაც მშობელს შეუძლია
სკოლას მიაწოდოს ბავშვის
შესახებ.
·
გთხოვთ ვითანამშრომლოთ.
·
ვადგენ კითხვარს მშობლებისათვის და
უგზავნი.
·
ერთი
კვირის ვადაში მიბრუნდება პასუხგაცემული.
·
ვაკეთებ თითოეული კითხვის ანალიზს და
ერთი კვირის შემდეგ ვხვდეერბი მშობლებს. ვაცნობ საერთო სურათს.
·
გამოვყოფთ
იმ საკითხს რუმელიც
პრიორიტეტურია და მოითხოვს
მოგვარებას, ორივე მხარის
ჩარევით.
საგანი:მათემატიკა
საფეხური:საბაზო
კლასი: 7,8,9.
განხორციელების დრო: დაწყება
5 დეკემბერი დასასრული25 იანვარი)
მიზანი:1)რამდენად
კარგად იცნობს მშობელი
თავისი შვილის ძლიერ და სუსტ მხარეს.
2)არის თუ არა ბავშვი მშობელთან
გახსნილი.
3)მართლდება
თუ რა თქვენი
მოლოდინი სემესტრის ბოლოს.
შედეგი : 1)თვალსაჩინოა როცა გაიზრდება მშობლის
ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
2)გაუმჯობესდება ურთიერთობა
მშობეკოლსა და სკოლას
შორის.
ზოგადი კითხვა:არის თუ არა აუცილებელი მშობლისა
და სკოლის ჩართულობაის ხარისხის
ამაღლება ორმხრივი ინფორმირებულობისათვის?
თემატური
კითხვა:1)როგორ ფიქრობთ
თქვენი შვილი გამოიყენებს
მის ძლიერ უნარებს
მეგობრის დასაცავად.?
2)როგორი იყავით
თქვენ, როცა თქვენ იმაავე კლასში
სწავლობდით?
შინაარსობრივი
კითხვები1)რა მოლოდინები
აქვთ მასწავლებლებს--- გიკითხავთ თუ არა მასწავლებლებისათვის ამის შესახებ?
პროექტის დასაწყისში:გონებრივი იერიში
მსვლელობა: დღიურები
დასრულება:მშობლის მიერ შევსებული კითხვარი,
მასწავლებლის რეფლექსია.
წინარე ცოდნა:
ვიცნობ მშობლებს, მოსწავლეებს
და მასწავლებლებს.
სასწავლო პროცედურები :V-VI-VII კლასის მოსწავლეთა მშობლებისთვის
მაქვს წინასწარ გამზადებული
კითხვები რომელიც გაუგზავნე
მშობლებს შესავსებათ. ერთი კვირის შემდეგ
დამიბრუნეს შევსებული. გავეცანი,
პრობლემები დავალაგე პრიორიტების
მიხედვით და ერთი კვირის შემდეგ
შევხვდი მშობლებს, ერთად დავსახეთ
1-2-3,პრობლემის მოგვარების გზები.
კითხვები მშობლების
მიერ შევსებული თან ერთვის,(10 კითხვა)
ბოლოს თითოეული
კითხვა შევაფასე . რომელიც
ასე წარმოგვიდგება.
ამ პროექტში
მონაწილეობა მიიღო 18 მოსწავლის მშობელმა.
1)კითხვაზე
ასეთია მშობლების აზრით მათემატიკა უყვარს 6 მოწავლეს -33%
ხატვა უყვარს 5 მოსწავლეს-
28%
ქართული ენა უყვარს 3მოსწავლეს- 16%
ცეკვა უყვარს 5მოსწავლეს -28%
მიზანდასახულობა 3 მოსწავლე -17%
პასუხისმგებლობა 2მოსწავლე -11%
მე-2
კითხვა.
18
გამოკითხულიდან ყველა ამბობს
, რომ თავიანთი შვილი
არ შეუმჩნევიათ არცერთ
ჩამონათვალში.
მე-3
კითხვა
კი-10
მოსწავლე-55%
ნაწილობრივ--3 მოსწავლე 16%
არა--5მოსწავლე--28%
მე-4
კითხვა
დააგროვა-6მოსწავლე--32%
არ
ვიცი--10 მოსწავლე-56%
არ
მაქვს პასუხი-2მოსწავლე-11%
მე-5კითხვა
იგივე-8 მშობელი 44%
არ
მახსოვს 10 მშობელი-56%
მე-6
კითხვა
წარმატებული--8 მოსწავლე 44%
არ
ვიცი 10მოსწავლე-56%
მე-7
კითხვა
მიკითხავს-12
მშობელი-66,5%
არ
მიკითხავს---6 მშობელი--33,5%
მე--8კითხვა
ვთვლი--12მშობელი--66,5%
არა---6 მშობელი--33,5%
მე-9კითხვა
დიახ-4 მშობელი 22,5%
არა 14
მშობელი-77,5%
მე-10 კითხვა
ხშირად 12
მშობელი-66,5%
არა 4 მშობელი-22,5%
გამოკითხვიდან ყველაზე დიდი
პრობლემა არის ის
რომ დაბალია მოსწავლეებისა და
მშობლების
პასუხისმგებლობა
პროექტის ფარგლებში დავგეგმეთ მშობლები
ხშირად მოვლენ სკოლაში
და საჭიროების შემთხვევაში
კლასის ხემძღვანელიც მიაკითხავს
მოსწავლეს ოჯახში.:
გამოყენებული
ლიტერატურა :ლიდერობის აკადემია-2, წინასწარ შედგენილი კითხვარი.
პროექტის რეფლექსია
სოციალური პროექტი: თემა - მშობელთა პასუხისმგებლობის და ჩართულობის გაძლიერება
სასკოლო ცხოვრებაში .
მიზანი
იყო მშობელთა ჩართულობის
ხარისხის ამაღლების ორმხრივი
ინფორმირებულობისა და პარტნიორული
ურთიერთობების გაუმჯობესება. ყოველივე ამისათვის
შევადგინე კითხვარი მშობელთათვის. კითხვების რაოდენობა
იყო---10მონაწოლეობა მიიღო 18 მოსწავლის მშობელმა. გაუგზავნე მშობლებს
წინასწარ შედგენილი კითხვები
და ერთი კვირის
ვადაში დამიბრუნდა უკან შევსებული.
თითოეული კითხვა შევისწავლე
და გავაანალიზე, რომელიც
შემდეგნაირად გამოიყურება.
1)კითხვაზე
ასეთია მშობლების აზრი-------მათემატიკა--6- მოსწავლეს 33%
ხატვა---5მოსწავლეს 28%
ქართული
ენა--3მოსწავლეს 16%
ცეკვა--5მოსწავლეს 28%
მიზანდასახულობა-3მოსწავლე 17%
პასუხისმგებლობა-2მოსწავლე 11%
მე-2
კითხვა.
18
გამოკითხულიდან ყველა ამბობს
, რომ თავიანთი შვილი
არ შეუმჩნევიათ არცერთ
ჩამონათვალში.
მე-3
კითხვა
კი-10
მოსწავლე-55%
ნაწილობრივ--3 მოსწავლე 16%
არა--5მოსწავლე--28%
მე-4
კითხვა
დააგროვა-6მოსწავლე--32%
არ
ვიცი--10 მოსწავლე-56%
არ
მაქვს პასუხი-2მოსწავლე-11%
მე-5კითხვა
იგივე-8მშობელი 44%
არ
მახსოვს 10 მშობელი-56%
მე-6
კითხვა
წარმატებული--8 მოსწავლე 44%
არ
ვიცი 10მოსწავლე-56%
მე-7
კითხვა
მიკითხავს-12 მშობელი-66,5%
არ
მიკითხავს---6მშობელი--33,5%
მე--8კითხვა
ვთვლი--12 მშობელი--66,5%
არა---6
მშობელი--33,5%
მე-9კითხვა
დიახ-4 მშობელი 22,5%
არა
14 მშობელი-77,5%
მე-10 კითხვა
ხშირად 12
მშობელი-66,5%
არა
4 მშობელი-22,5%
აქედან კარგად ჩანს, რომ მშობლების უმრავლესობამ
იცის თუ რა არის თავიანთი შვილების
საუკეთესო უნარ-ჩვევები და ასევე ისიც
იციან საჭ იროების შემთხვევაში
თავიანთი შვილები, ძლიერ
მხარეს გამოიყენებენ თანასწორობის
დასაცავად. მიხარია მშობლების მხრიდან ღიად საუბარი.
სადაც ამბობენ, რომ არის საკითხები
რომელიც კლასის ხემძღვანელმა
უნდა იცოდეს და სკოლაში
უნდა მოგვარდეს. მოხარული არიან სკოლაში ინტესიური
შეხვედრების . რომელიც თავიანთი
შვილების საკეთილდღეოდ იქნება.
პრობლემა რომელიც გამოიკვეთა
და რამაც განაპირობა
დამატებითი შეხვედრები და საუბრები.
1)გამოკითხულიდან
მშობელთა 56%-მა არ იცის სემესტრის ბოლოს რა მოლოდინი
აქვს მისი შვილიდან.
2)ასევე
56%-მა არ იცის რას ეტივის
მისი შვილი წლის ბოლოს სასკოლო
გამოცდილების შესახებ.
ყოველივე ამის გაუმჯობესებას
მოვახდენ მშობლების პასუხისმგებლობის გაზრდით. მიხარია, ამ კითხვარების შევსების
შემდეგ იმატა შვილის
საქმიანობით დაინტერესებულმა მშობლების
რიცხვმა.
ს. იობიძე
No comments:
Post a Comment